Erasmus+ A Journey into Creative Writing 2020-1-FR01-KA227-SCH095533 (2020-2022)
Linkuri pentru a accesa cartea digitală A Journey into Creative Writing
Programul pentru îmbunătățirea competentelor digitale (PEDL) KA210-SCH-F6A71F1E 2021-2023
Abordari educationale pentru scoala secolului 21
Dezbateri si experiențe de neuitat in Grecia
Teaching for a Sustainable Tomorrow 2017-2020
Debating Our Way to Citizenship 2017-2019 Mai multe detalii >>aici<<
Proiectul Erasmus+ „Remembering the past and building the future together:
Totalitarianism vs Tolerance” face parte din categoria Parteneriatelor Strategice între şcoli şi are numărul de referinţă 2014-1-FR01-KA201-008680_2.
Şcolile partenere în acest proiect sunt: Lycée Général Alain Fournier Bourges, Franţa, Liceul Tehnologic Iorgu Vârnav Liteanu, Liteni, România, HANSE-Berufskolleg, Germania şi Christ the King College, NEWPORT, Marea Britanie. Coordonatorul întregului proiect este Prof. Caroline Gaillard (cgaillard1@ac-orleans-tours.fr), profesor de limba engleză la Lycée Général Alain Fournier Bourges, Franţa. Pentru România, responsabil de proiect este prof. Marleneanu Cerasela de la Liceul tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu”, Liteni.
Obiectivele proiectului, grupul ţintă, justificare temă:
Din păcate, în urmă cu 75 ani a izbucnit cel de al doilea război mondial. În acest an, vom celebra 70 de ani de D-Day (Ziua Z) în luna iunie, în timp ce în luna noiembrie, vom sărbători 25 de ani de la căderea Zidului Berlinului.
Aniversări cu o semnificaţie internaţională ce oferă şcolilor partenere o oportunitate importantă să-şi amintească trecutul şi să consolideze colaborarea între ele. Mai mult, aceste evenimente din Europa măresc necesitatea de a derula activităţi şi proiecte care vor ajuta elevii să înţeleagă mai bine propria cultură, istoria şi prezentul ţărilor europene. În consecinţă, ei vor fi mai bine informaţi pentru a interacţiona în viaţă cu cetăţenii străini şi diverse grupuri etnice.
Ca parteneri de proiect, noi credem că este necesar ca studenţii noştri să identifice şi să înţeleagă trecutul lor, în scopul de a-şi construi viitorul. O astfel de conştientizare este esenţială ca parte integrantă pentru construirea identităţii lor în calitate de cetăţeni ai ţării lor şi pe o scară mai largă a cetăţenilor unei Europe unificate.
Ca profesori este rolul nostru de a instrui generaţiile mai tinere care uneori tind să se simtă deconectate de la astfel de evenimente istorice din trecut. Programa în fiecare dintre organizaţiile noastre participante acoperă această perioadă istorică. Predarea unei astfel de perioade, care se ocupă cu totalitarism, este o sarcină fără sfârşit.
Studenţii noştri sunt din medii sociale şi culturale diverse şi nu sunt întotdeauna obişnuiţi să se confrunte cu diferenţe. Astfel, implicarea activă într-un proiect împreună cu elevi din alte ţări europene va facilita expunerea unor atitudini deschise, reflectorizante.
În cadrul proiectului nostru, elevii vor avea posibilitatea de a colecta date personale, de a difuza, fie din sala de clasă către societatea în care trăiesc sau o societate străină pe care o vor vizita ulterior, şi / sau prin învăţământ la distanţă, cu ajutorul noilor tehnologii (Internet) sporind astfel folosirea TIC. Elevii vor deveni mai conştienţi de propriile identităţi, vor examina şi vor analiza aspectele trecute şi prezente ale propriei lor ţări, precum şi pe cele ale altor ţări partenere şi vor avea astfel posibilitatea de a face comparaţii.
Pentru a efectua activităţile noastre de proiect, elevii vor învăţa şi vor folosi limbile străine, dezvoltându-şi astfel competenţele lingvistice, un obiectiv urmărit de programul Erasmus +.
Proiectul nostru va ajuta un număr mare de studenţi să înţeleagă profund drepturile şi responsabilităţilor lor atât ca cetăţeni europeni, cât şi ai lumii întregi. Acesta va consolida abilităţile lor de conducere pentru a deveni diplomaţi culturali, mediatori între culturi atunci când concepţii greşite vor avea loc şi vor oferi o poartă de acces spre o societate europeană mai paşnică şi democratică pe care o vom împărţi impreună.
În cadrul proiectului au fost implicaţi profesori de la catedrele care îşi suprapun activitatea cu domeniul de interes al proiectului: catedra de limbi străine, catedra de istorie-geografie, catedra de informatică, catedra de arte.